Toimitusehdot
Voimassa 22.2.2017 alkaen
YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA
Pestu verkkokaupan tuotteita myy Pestu Oy. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Itä-Suomessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
TILAAMINEN
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä
osoitteesta http://pestu.fi ostoskorin kautta.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan mm. tilauksen hinta,
toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää
sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas
sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin ja hyväksyy tietosuojakäytännöt (rekisteriseloste).
Maksutavat
Pestu verkkokauppa tarjoaa yleisimmät maksutavat turvallisesti Checkout Finland Oy:n kautta. Maksat tilauksesi verkkopankkitunnuksilla, maksu tapahtuu turvallisesti pankin palvelimella.
Voit maksaa tilaamasi tuotteet eri tavoin. Tutustu eri maksutapoihin, ja valitse itsellesi sopivin vaihtoehto.
Maksu verkkopankissa pankkipainikkeilla
Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.
TOIMITUSAIKA
Kotiinkuljetuksista ilmoitetaan asiakkaille sähköpostitse / puhelimitse. Tilaukset toimitetaan sopimuksen mukaan.
TOIMITUSTAPA JA -KULUT
Toimituskulut ilmoitetaan tuotteen yhteydessä lisänä. Tuotteet valmistetaan mittatilauksena ja toimitetaan asiakkaalle.
Toimituskulut voi tarkastaa valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan.
VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT
Suomessa:
Vialliset tuotteet hyvitetään asiakkaalle. Jos kuluttaja kuitenkin ottaa huolenpitovelvoitteensa vastaisesti tavaran käyttöönsä, hän ei menetä peruuttamisoikeutta, mutta vastaa tavaran arvon alenemisesta. Tavaran arvon aleneminen määritellään kohtuuden mukaan. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta sen koko arvolla. (KSL 6:18.2)
Uusi verkkokauppalaki on muuttanut myös tilauksen peruutusehtoja. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista
koskevaa ilmoitusta ei riitä, vaan noutamatta jätetty paketti katsotaan toimitetuksi ostokseksi. Asiakkaan tulee myös ilmoittaa palautuksestaan sähköpostitse osoitteeseen tatu.frank@pestu.net Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.
Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja
käsittelyn jälkeen.
ONGELMATILANTEET
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on
toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi
osoitteeseen tatu.frank@pestu.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän
sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut toimituksessa, on
tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
MUUTA
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan
tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Pestu nettikauppa käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.